Asunnon ostaja löytyy yhä useammin Facebookista

Moni asia on muuttunut kotien myynnissä ja markkinoinnissa. Sosiaalisesta mediasta on tullut yhä tärkeämpi, se toimii ikään kuin sisäänheittäjänä asuntoportaaleihin. Älykäs markkinointi sosiaalisessa mediassa löytää potentiaaliset ostajat paremmin ja madaltaa klikkauskynnystä.

Sosiaalinen media siis tuo lisää katsojia verkkopalveluissa oleville asuntoilmoituksille. Tämä nopeuttaa asunnon myymistä ja takaa paremman hinnan asunnon myyjälle.

Sosiaalinen media valtaa alaa myynnissä olevien asuntojen markkinoinnissa. RE/MAX on ottanut ensimmäisenä kiinteistönvälitysketjuna käyttöönsä laajasti somen hyödyntämisen.

”Asunto on suurimmalla osalla ihmisistä elämän kallein sijoitus ja sen onnistunut myynti on erittäin tärkeää. Rahan lisäksi asuntokauppaan liittyy paljon tunteita. Siksi ei ole yhdentekevää, kuka tai mikä taho asuntoa myy. Kaiken muun osaamisen lisäksi on tärkeää, että välittäjä hallitsee uusimmat ja tehokkaimmat keinot ja kanavat. RE/MAX panostaa juuri nyt sosiaaliseen mediaan asuntojen mainonnassa”, kertoo RE/MAX Suomen toimitusjohtaja Pasi Aalto.

Tekoälyohjattua markkinointia

Aktiiviselle asunnon etsijälle asuntojen verkkopalvelut ovat toimivia, koska haku- ja vahtipalvelut helpottavat kiinnostavan asunnon löytämistä. Sosiaalinen media kuitenkin tuo markkinoille myös ne, jotka eivät niin aktiivisesti vielä etsi asuntoa. Ja ne, jotka voisivat olla kiinnostuneita asunnosta, jos tietäisivät, että se on myytävänä. Tähän RE/MAXin uusi palvelu tuo ratkaisun.

RE/MAX mainostaa myytävää asuntoa sosiaalisessa mediassa ja jakaa mainoksen sellaisille ihmisille, jotka ovat potentiaalisesti kiinnostuneita juuri kyseisen kaltaisesta asunnosta. Tekoälyohjattu markkinointi perustuu tuhansien myytyjen kohteiden analytiikkaan, jonka ansiosta tiedossa on asunnonostajien tarpeet ja käyttäytyminen verkossa. Näin ilmoitukset pystytään kohdistamaan oikea-aikaisesti juuri niille ihmisille, jotka todennäköisimmin olisivat halukkaita ostamaan kyseisen asunnon.

”Olemme reilun puolentoista vuoden ajan kehittäneet tekoälyohjattua sosiaalisen median markkinointia ja tuomme sen nyt kaikille asiakkaillemme”, Pasi Aalto kertoo ja jatkaa:

”Palvelun toimivuuden todistaa myös erinomainen klikkausprosentti, joka on vähintään 14-kertainen perusmarkkinointiin verrattuna. Omien tilastojemme mukaan sosiaalisen median mainontamme tuo markkinoinnissamme oleville asunnoille enemmän katsojia kuin myynnissä olevilla asunnoillamme on esimerkiksi etuovi.com:lla.”

Miksi sosiaalinen media toimii?

Sosiaalisen median kanavien merkitys asuntojen markkinoinnissa on kasvanut viime vuosina merkittäväksi. Koska ihmiset viettävät yhä enemmän aikaa sosiaalisessa mediassa, myös asuntoportaalit ja kiinteistönvälittäjät ovat aktivoituneet sosiaalisen median kanavissa.

Facebookia käyttää aktiivisesti 2,6 miljoonaa suomalaista ja instagramissa suomalaisia käyttäjiä on noin 1,1 miljoonaa. Kamerakännyköiden myötä ihmiset ovat tottuneet jakamaan kuvia ja videoita sosiaalisessa mediassa. Luontevasti myös myytävien asuntojen kuvat sopivat someen. Nykyään jopa helikopterikameralla tehdyt videot, virtuaaliesittelyt ja kolmiulotteiset pohjakuvat ovat arkipäivää.

Markkinoinnin kohdennettavuus ja tulevaisuus

Some-mainonnan hienous on sen kohdennettavuus. Esimerkiksi facebookissa ja instagramissa mainoksen voi kohdentaa hyvinkin tarkkaan esimerkiksi henkilön asuinpaikan, kiinnostuksen kohteiden ja käyttäytymisen mukaan.

”Aiemmin suurimmat muutokset myytävien asuntojen markkinointiin toi lainsäädäntö. Tämän hetken suurin askel markkinoinnin parantamisessa on teknologian hyödyntäminen. Se ei kuitenkaan vähennä muun markkinoinnin merkitystä, eikä tietenkään henkilökohtaista myyntityötä, jossa kiinteistönvälittäjä auttaa myyjää ja ostajaa kohtaamaan toisensa”, Pasi Aalto korostaa.

Katso video ja lisätietoa some-markkinoinnista www.remax.fi/kohtamyyty

 

Lisätietoja:

Pasi Aalto
Toimitusjohtaja, RE/MAX Suomi
+358 400 322 232 | pasi.aalto@remax.fi

 

Veera Hämäläinen
Markkinointijohtaja, RE/MAX Suomi
+358 50 386 6634 | veera.hamalainen@remax.fi

www.remax.fi

 

Suomessa ensimmäinen REMAX-toimisto avattiin 2006. Tällä hetkellä REMAXilla on 350 välittäjää 17:llä eri paikkakunnalla Suomessa, ja välittäjämäärä on kasvussa.  Yhtiön tavoitteena on palvella jokaista asiakasta tasalaatuisesti ja laadukkaasti, oli kyse asunnon sitten myymisestä, ostosta tai vuokrauksesta.

REMAX toimii globaalisti yli 40 vuoden kokemuksella 100 maassa noin 7 300 toimiston ja yli 115 000 välittäjän vahvuudella. REMAX on markkinajohtaja 11 Euroopan maassa, USA:ssa ja Kanadassa. REMAX-välittäjät auttavat vuosittain yli miljoonaa ihmistä ostamaan ja myymään kotinsa ympäri maailmaa.